עוגה. עוגה זה משמין.
ואגוזים? זה בריא הרי, זה עדיין משמין? כמה אגוזים מותר לי לאכול?
טוב, ביסלי זה מן הסתם מחוץ לתחום. אולי איזה 2-3 יחידות, בקטנה, רק בשביל הטעם. אבל מחוץ לתחום.

אין שבוע שבו אני לא נשאלת את השאלות האלו, על אסור, מותר, משמין, נורא. 

אז רגע לפני פורים ומשלוחי המנות, החלטתי להכין לך רשימה של 10 המזונות הכי משמינים שיש.
מוכנה? ואלו הם:
1. מה שאת אוכלת כשאת כבר שבעה.
2. מה שאת אוכלת בעמידה, בחטף, על הדרך.
3. מה שאת אוכלת בחושך, כשאף אחד (חוץ ממך, למרות שהיית שמחה להסתיר גם מעצמך) לא רואה.
4. מה שאת אוכלת כשאת עייפה ובכלל רוצה לישון ולא לאכול.
5. מה שאת אוכלת כשאת עצובה, מתוסכלת או כועסת- ולא יכולה להכיל את הרגש. אז את אוכלת אותו. 
6. השאריות של הילדים.
7. העוגה היבשה שהייתה טעימה פעם, ועכשיו כבר ממש לא.
8. הביסים האחרונים של המנה (גם אם שווה) במסעדה.
9. השאריות בסיר/ קערה, כי חבל להחזיר כמות כזאת קטנה למקרר, וכמובן חבל לזרוק.
10. כל מה שלא טעים לך.

כי אוכל הוא אוכל. פחמימות, חלבונים ושומנים, ארוזים בצורות שונות. נכון- יש מזונות בריאים יותר ופחות. יש מאכלים עשירים בערכים תזונתיים ויש שלא תורמים דבר לבריאותנו.
אבל העניין הוא, שכל עוד תאכלי בצורה מאוזנת, את כמות הקלוריות שגופך זקוק לה, בזמנים המתאימים, בתשומת לב-
האכילה שלך תהיה נכונה. 
כאשר תאכלי בצורה מדויקת ובהקשבה לצרכים שלך, תוכלי לשלב בתזונה שלך כל מזון שתרצי ועדיין להגיע למשקל היעד שלך. 
ברור, זה עניין של פרופורציות. לא הייתי ממליצה לאף אחת לאכול רק חטיפים או ממתקים או מזון מטוגן. אבל גם לא הייתי ממליצה להמנע מזה באופן אבסולוטי וגורף. כי המנעות יוצרת חסך, וחסך מביא לאכילה חסרת שליטה. וזה כבר משמין. 

איך אמרה לי פעם מישהי-
אוכל לא משמין.
אלו אנחנו שמשמינות.
אז אני מזמינה אותך להוריד את הפוקוס ממאכל כזה או אחר. ולהעביר אותו אלייך, פנימה. 

6 Comments

  1. ליאן נוגה שקד 11 במרץ 2019 at 16:58 - Reply

    הפתעת! מסכימה עם כל מילה וחשוב שרשמת בצורה כל כך ברורה ונגישה – תודה!

    • sandy 13 במרץ 2019 at 11:51 - Reply

      איזה כיף, תודה!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) 13 במרץ 2019 at 22:01 - Reply

    ציפיתי לרשימה ספציפית של אוכל. ובאתי להתבאס כי בטטח היו שם ים דברים שאני אוכלת וקשה לי להוריד מהתפריט. אבל דווקא נשארתי אטפטי ית כי יותר קל לי לצמצם את כל מה שכתבת שמשמין אפילו נתת לי דרייב תודה

    • sandy 13 במרץ 2019 at 22:37 - Reply

      איזו תגובה משמחת, שמחה מאוד שקיבלת מוטיבציה! ❤

  3. זהבית שקד 17 במרץ 2019 at 21:43 - Reply

    כמו תמיד מתחברת מאוד

    • sandy 17 במרץ 2019 at 22:41 - Reply

      תודה רבה 🙂

מה חשבת?

הרשמי לקבלת עדכונים

לשחרר את המשקל מבפנים ❤ הבלוג של סנדי סוראני, דיאטנית קלינית
כל הזכויות שמורות לסנדי סוראני 2019
בניית הבלוג גלי דוב | עיצוב תהילה אברהם | אחסון אתרים